IDEI DE ACTIVITATI
PE CARE SA LE FACEM CU COPILUL NOSTRU ACASA...
Pana la
finalul gradinitei, copilul este dependent in organizarea timpului liber de
prezenta parintilor pentru a putea realiza diferite activitati.
Varsta
scolara, prin modificarile pe care le inregistreaza, permite copilului sa aiba
activitati independente in timpul liber. Cu toate acestea este bine sa nu uitam
ca fiecare copil are nevoie de prezenta parintilor sai nu numai in activitatile
considerate necesare (cele de invatare, fiziologice), ci si in activitatile de
petrecere a timpului liber.
Nu este
suficient ca un parinte sa isi trimita cu constiinciozitate copilul la scoala
in fiecare zi pentru ca acesta sa aiba succes. Implicarea parintilor in
educatia copilului, la scoala si acasa, are un impact semnificativ asupra succesului
copilului si a vietii sale, in general.
Cercetarile
arata ca un mediu familial care incurajeaza invatarea este mai important decat
venitul parintilor, nivelul educational sau background-ul cultural. Implicarea activa
in educatia copilului transmite acestora un mesaj important: ca parintele este
interesat de activitatea copilului, iar scoala este importanta. Copilul al
carui parinte se implica in educatie absenteaza mai rar, se comporta mai bine,
are performante scolare mai bune, accede la nivele mai inalte de educatie.
Ca educatori,
incurajam parintii sa construiasca relatii in familie jucandu-se impreuna cu
copilul sau participand la crearea si initierea unor jocuri
distractiv-educative.
Iata cateva
activitati distractive pentru scolarii mici (din clasele primare), usor de
realizat si acasa:
§ AERUL NE PRESEAZA DE PESTE
TOT... (15 minute)
AVEM NEVOIE DE:
-
carton lucios, cam cat o vedere;
-
un pahar;
-
apa.
ACTIVITATI:
Se decupeaza cartonul. Se poate decupa si dintr-o cutie
de cereale. Se umple paharul cu apa si se pune deasupra cartonul, presand cu
atentie sa faca priza peste tot.
CE OBSERVAM:
Intoarcem paharul si observam ca, daca luam cu grija mana
de dedesubt, apa nu cade, din contra, bucatica de carton ramane acolo, ca un
capac.
CE AM AFLAT...
Presiunea exercitata de aer de jos in sus asupra
cartonului este mai mare decat presiunea exercitata de cantitatea de apa din
pahar. Asadar, aerul exercita presiune din toate partile...
§ PRESIUNEA EXERCITATA DE UN
CORP DEPINDE DE SUPRAFATA DE SPRIJIN... (20 minute)
AVEM NEVOIE DE:
-
o sticla (care poate sta si pe dop);
-
plastelina.
ACTIVITATI:
Se intinde plastelina cu mainile pe masa. Se intoarce,
pentru a folosi partea neteda. Se asaza sticla intai cu fundul pe plastelina,
apoi cu dopul.
CE OBSERVAM
Urmele lasate pe plastelina au fost diferite ca adancime;
mai adanca a fost urma lasata de dop.
CE AM AFLAT...
Atunci cand punem sticla in picioare, suprafata pe care
se sprijina sticla si se distribuie greutatea este mai mare decat atunci cand
asezam sticla pe dop si aceeasi greutate se concentreaza pe o suprafata mult
mai mica. Astfel se exercita o presiune mult mai mare.
IDEI DE EXPLORAT
IMPREUNA...
De ce nu se afunda in zapada schiorii? (suprafata mare de
contact a schiurilor pe zapada nu lasa schiorul sa se afunde in zapada)
§ ADJECTIVE JUCAUSE (30 minute)
Adjectivele
nuanteaza comunicarea. Acest joc il poate face pe copil mai atent la adjective.
AVEM NEVOIE DE:
-
hartie;
-
creion grafic;
-
dictionar pentru uz scolar;
-
carioci / creioane colorate/cerate.
ACTIVITATI:
Adunati, impreuna cu copilul, toate materialele necesare
desfasurarii jocului.
Vorbiti cu copilul despre maini, apa, flori, carti,
caciuli, manusi etc (puteti alege impreuna cu copilul orice tema).
Il puteti intreba, de exemplu: „Cum arata?”, „Ce poti
sa-mi spui despre?”
CUM NE JUCAM?
Ø Puneti copilul sa scrie ca
titlul „ Mainile pot fi ....”.
Ø In partea stanga a foii de
scris, puneti-l sa scrie pe o coloana alfabetul.
Ø Impreuna, ganditi-va la
adjective care pot descrie mainile si completati alfabetul! (puteti consulta
dictionarul)
Exemplu:
A.
aspre
B.
blande
C.
curioase
Ø Incurajati copilul sa fie
cat mai creativ, chiar daca uneori adjectivul gasit poate fi caraghios!
Ø Dupa ce ati completat
alfabetul (sau v-ati plictisit), alegeti, in secret, trei adjective din lista.
Ø Desenati fiecare pe o foaie
de hartie maini in baza adjectivelor alese.
Ø Cand ati terminat de
desenat, ghiciti, pe baza desenului, ce adjective a ales celalalt!
§ CE INCAPE IN VALIZA? (30 minute)
Ø Incurajati copilul sa fie cat mai creativ!
§ CE INCAPE IN VALIZA? (30 minute)
Obiectiv: Joc distractiv care dezvolta vocabularul si atentia.
CUM NE JUCAM?
Ø .Alegem impreuna o litera;
Ø Cu litera stabilita cautam pe rand obiecte care pot sa incapa intr-o valiza.
Ø Pierde jucatorul care nu mai gaseste variante si trecem la o alta litera din alfabet.
Exemplu:
Ø Pierde jucatorul care nu mai gaseste variante si trecem la o alta litera din alfabet.
Exemplu:
A. arici, ata, albina, arc etc
Ø Incurajati copilul sa fie cat mai creativ!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu