Pentru ca intre cele mai citite materiale de pe blog este articolul cu finalitatile clasei pregatitoare, m-am gandit cu ajutorul colegelor mele sa enumeram si ce trebuie sa stie elevul de clasa I, asa cum este prevazut in curricula scolara a MEN:
La finalul clasei I, elevii vor fi
capabili sa demonstreze urmatoarele achizitii la nivelul cunostintelor,
abilitatilor si a atitudinilor, dezvoltate prin invatare, in scopul dobandirii
competentelor de baza:
Comunicare in limba romana
Ø Sa exprime o idee/parere; sa formuleze o cerere;
Ø Sa utilizeze cuvinte noi in contexte variate, intonand
corect propozitiile enuntiative si interogative;
Ø Sa ofere informatii despre sine, despre viata de scolar,
filme pentru copii, familie, prieteni, colegi de clasa, reguli de circulatie,
despre mediul social si natural apropiat;
Ø Sa povesteasca intamplari traite/auzite;
Ø Sa descrie un obiect/o persoana;
Ø Sa se orienteze corect in pagina cartii si a caietului;
Ø Sa citeasca litere mari si mici de tipar si de
mana/grupuri de litere/diftongi/cuvinte mono si
plurisilabice/propozitii/enunturi;
Ø Sa citeasca in ritm propriu un text la prima vedere de
maximum 75 de cuvinte;
Ø
Sa identifice in text
titlul/autorul/alineatele;
Ø Sa scrie caligrafic pe liniatura tip I/tip II;
Ø Sa aseze corect in pagina data/titlul/alineatele;
Ø Sa scrie corect cu majuscule la inceputul
propozitiei/titlul/substantivele proprii; scrierea corecta a cuvintelor ce
contin grupuri de litere si diftongi;
Ø Sa realizeze copieri, transcrieri si scriere dupa dictare
(maxim 30 de cuvinte);
Ø Sa redacteze texte scurte (3-5 propozitii) pornind de la
experiente traite;
Ø Sa gasesasca pentru cuvinte date
sinonime/antonime/omonime (fara a fi folosita terminologia);
Ø Sa desparta corect cuvintele in silabe (intuitiv).
Matematica si explorarea mediului:
Ø Sa opereze
(recunoastere/formare/citire/scriere/comparare/ordonare) cu numere naturale de
la 0 la 100;
Ø Sa realizeze operatii de adunari si scaderi fara si cu
trecere peste ordin;
Ø Sa rezolve probleme simple printr-o operatie/doua
operatii;
Ø
Sa recunoasca pozitiile spatiale ale
unor obiecte(verticala, orizontala, oblica, interior, exterior);
Ø Sa reprezinte grafic figuri plane(patrat, dreptunghi,
triunghi, cerc);
Ø Sa descrie corpuri geometrice(cub, cuboid, cilindru, sfera)
cu referire la forma si numarul fetelor;
Ø Sa utilizeze unitati standard pentru
lungime,capacitate,timp,valoare;
Ø Sa colecteze, sa citeasca si sa inregistreze date;
Ø Sa localizeze si sa denumeasca rolul organelor majore ale
corpului(inima, creier, plamani, stomac, rinichi);
Ø
Sa numeasca rolul structurelor de baza
la plante si al organelor majore la animale;
Ø Sa denumeasca si sa identifice transformarile apei in
natura(solidificare, topire, evaporare, fierbere, condensare);
Ø
Sa explice importanta soarelui ca sursa
de lumina si caldura;
Ø
Sa observe si sa explice caderea libera
a corpurilor;
Ø Sa recunoasca forme si surse de energie;
Ø Sa
observe producerea si propagarea sunetelor.
Muzica si miscare
Ø Sa
diferentieze sunete cantate vocal sau instrumental;
Ø
Sa cante individual sau in grup asociind
miscarea sugerata de text si de ritm;
Ø Sa execute un dans cu miscare repetata, pe un cantec
simplu sau pe auditie;
Arte vizuale si abilitati
practice
Ø Sa
identifice si sa exploreze mesaje artistice simple, exprimate vizual;
Ø Sa identifice caracteristici/ proprietati ale
materialelor intalnite in mediul cunoscut;
Ø Sa exprime idei si trairi personale prin utilizarea
liniei, punctului, culorii si formei;
Ø Sa realizeze constructii folosind materiale usor de
prelucrat si tehnici accesibile.
Dezvoltare personala
Ø Sa valorifice experiente personale in scopul cunoasterii
de sine;
Ø
Sa-si exprime emotiile cu privire la
ceea ce au experimentat si/sau descoperit;
Ø Sa se raporteze la membrii grupului;
Ø Sa fie motivati sa invete cu succes;
Ø Sa exploreze ce meserii / profesii le-ar placea sa
practice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu