joi, 12 iunie 2014

Cunostinte, abilitati si atitudini pe care trebuie sa le achizitioneze elevul pana la finalul clasei I

Pentru ca intre cele mai citite materiale de pe blog este articolul cu finalitatile clasei pregatitoare, m-am gandit cu ajutorul colegelor mele sa enumeram si ce trebuie sa stie elevul de clasa I, asa cum este prevazut in curricula scolara a MEN:

 La finalul clasei I, elevii vor fi capabili sa demonstreze urmatoarele achizitii la nivelul cunostintelor, abilitatilor si a atitudinilor, dezvoltate prin invatare, in scopul dobandirii competentelor de baza:

Comunicare in limba romana

Ø Sa exprime o idee/parere; sa formuleze o cerere;
Ø Sa utilizeze cuvinte noi in contexte variate, intonand corect propozitiile enuntiative si interogative;
Ø Sa ofere informatii despre sine, despre viata de scolar, filme pentru copii, familie, prieteni, colegi de clasa, reguli de circulatie, despre mediul social si natural apropiat;
Ø Sa povesteasca intamplari traite/auzite;
Ø Sa descrie un obiect/o persoana;
Ø Sa se orienteze corect in pagina cartii si a caietului;
Ø Sa citeasca litere mari si mici de tipar si de mana/grupuri de litere/diftongi/cuvinte mono si plurisilabice/propozitii/enunturi;
Ø Sa citeasca in ritm propriu un text la prima vedere de maximum 75 de cuvinte;
Ø Sa identifice in text titlul/autorul/alineatele;
Ø Sa scrie caligrafic pe liniatura tip I/tip II;
Ø Sa aseze corect in pagina data/titlul/alineatele;
Ø Sa scrie corect cu majuscule la inceputul propozitiei/titlul/substantivele proprii; scrierea corecta a cuvintelor ce contin grupuri de litere si diftongi;
Ø Sa realizeze copieri, transcrieri si scriere dupa dictare (maxim 30 de cuvinte);
Ø Sa redacteze texte scurte (3-5 propozitii) pornind de la experiente traite;
Ø Sa gasesasca pentru cuvinte date sinonime/antonime/omonime (fara a fi folosita terminologia);
Ø Sa desparta corect cuvintele in silabe (intuitiv).

Matematica si explorarea mediului:

Ø Sa opereze (recunoastere/formare/citire/scriere/comparare/ordonare) cu numere naturale de la 0 la 100;
Ø Sa realizeze operatii de adunari si scaderi fara si cu trecere peste ordin;
Ø Sa rezolve probleme simple printr-o operatie/doua operatii;
Ø Sa recunoasca pozitiile spatiale ale unor obiecte(verticala, orizontala, oblica, interior, exterior);
Ø Sa reprezinte grafic figuri plane(patrat, dreptunghi, triunghi, cerc);
Ø Sa descrie corpuri geometrice(cub, cuboid, cilindru, sfera) cu referire la forma si numarul fetelor;
Ø Sa utilizeze unitati standard pentru lungime,capacitate,timp,valoare;
Ø Sa colecteze, sa citeasca si sa inregistreze date;
Ø Sa localizeze si sa denumeasca rolul organelor majore ale corpului(inima, creier, plamani, stomac, rinichi);
Ø Sa numeasca rolul structurelor de baza la plante si al organelor majore la animale;
Ø Sa denumeasca si sa identifice transformarile apei in natura(solidificare, topire, evaporare, fierbere, condensare);
Ø Sa explice importanta soarelui ca sursa de lumina si caldura;
Ø Sa observe si sa explice caderea libera a corpurilor;
Ø Sa recunoasca forme si surse de energie;
Ø Sa observe producerea si propagarea sunetelor.

Muzica si miscare

Ø Sa diferentieze sunete cantate vocal sau instrumental;
Ø Sa cante individual sau in grup asociind miscarea sugerata de text si de ritm;
Ø Sa execute un dans cu miscare repetata, pe un cantec simplu sau pe auditie;

Arte vizuale si abilitati practice

Ø Sa identifice si sa exploreze mesaje artistice simple, exprimate vizual;
Ø Sa identifice caracteristici/ proprietati ale materialelor intalnite in mediul cunoscut;
Ø Sa exprime idei si trairi personale prin utilizarea liniei, punctului, culorii si formei;
Ø Sa realizeze constructii folosind materiale usor de prelucrat si tehnici accesibile.

Dezvoltare personala

Ø Sa valorifice experiente personale in scopul cunoasterii de sine;
Ø Sa-si exprime emotiile cu privire la ceea ce au experimentat si/sau descoperit;
Ø Sa se raporteze la membrii grupului;
Ø Sa fie motivati sa invete cu succes;

Ø Sa exploreze ce meserii / profesii le-ar placea sa practice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu