marți, 8 aprilie 2014

Ce ar trebui sa stie copilul la finalul clasei pregatitoare




Ce ar trebui sa stie copilul la finalul clasei pregatitoare, pe fiecare palier al domeniilor curriculare stabilite prin programa Ministerului Educatiei Nationale:


I.                    Matematică şi explorarea mediului
Indicatori de realizare
-să îşi îmbogăţească experienţa senzorială, ca baza  a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificare, constituirea de grupuri, mulţimi, pe baza unor însuşiri comune.
-să efectueze operaţii şi deducţii logice, în cadrul jocurilor cu piese geometrice
-să numere crescător şi descrescător în intervalul 0-31
-să compună şi să rezolve probleme simple, implicând adunarea şi scăderea în intervalul 0-10
-să găsească soluţii diverse la situaâii problematice întâlnite în viaţa zilnica sau în poveşti7
-să cunoască elemente ale mediului social şi cultural, poziţionând elementul uman ca parte integrantă a mediului
-să recunoască şi să descrie verbal, grafic componente şi anumite schimbări ale mediului înconjurîător
-să comunice impresii pe baza obsevaţiilor făcute
-să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii

II.                 Comunicare în limba română
Indicatori de realizare
-utilizează vocabularul potrivit vârstei
-formarează şi pune în valoare a deprinderilor de exprimare
-pronunţă corect sunete şi cuvinte uzuale care pot face parte din vocabularul activ, precum şi propoziţii
-identifică sunetul iniţial al cuvîntului şi gaseşte cuvinte care încep cu acelaşi sunet
-foloseşte corect pronumele şi adverbele de timp în exprimare
-realizează corect acordul de gen, număr, persoană, timp
-desparte în silabe
-integrează în vorbire cuvinte şi expresii noi
-alcătuieşte propoziţii simple şi dezvoltate
-aşează în ordine logică două-patru propoziţii
-foloseşte sinonime şi antonime ale cuvintelor uzuale
-ascultă şi receptează corect diferite mesaje
-formulează diferite mesaje din cel puţin trei enunţuri aşezate într-o ordine logică
-răspunde corect şi complet la întrebări care i se adresează legate de mediul înconjurător




III.               Arte vizuale şi abilităţi practice
Este propusă o abordare integrată a conceptelor specifice celor două domenii, cu scopul de a asigura o învăţare holistică prin creşterea atractivităţii pentru copiii de această vârstă.
Indicatori de realizare
- cunoaşte şi foloseşte corect materiale specifice (pensule, foarfecă, lipici etc)
-utilizează tehnici specifice domeniului (îndoire, mototolire, festonare,dactilopictură, înnodare etc)
-realizează creaţii funcţionale şi-sau artistice folosind materiale şi tehnici elementare diverse
-explorarează mesaje artistice exprimate în limbaj vizual într-o diversitate de contexte familiare
- exprimă sentimente şi trăiri prin tehnici specifice domeniului (ex. Prietenul iubit, Feliciatrea de ziua Mamei)

IV.               Muzică şi mişcare
Indicatori de realizare
-executarea de mişcări libere pe muzică
-diferenţiază sunete create vocal sau instrumental
-execută un dans cu mişcare repetată, pe un cântec simplu sau pe audiţie
-realizarea de mişcări sugerate de textele cântecelor
-să cânte cu acompaniament
-realizarea de sunete de diverse frecvenţe folosind diverse materiale

V.                 Dezvoltare personală
Indicatori de realizare
-manifestă interes pentru auotocunoaştere şi atitudinii pozitive faţă de sine/faşă de ceilalţi
-exprimarea adecvată a emoţiilor în interacţiunea cu copii şi adulţii cunoscuţi
-utilizarea abilităţilor şi atitudinilor specifice învăţării în context şcolar

VI.               Religie
Indicatori de realizare
-identifică principalele calităţi ale unui bun creştin pe baza valorificării unor situaţii din viaţa zilnică şi a unor exemple biblice
-observă aspecte specifice (de diferenţiere) ale bisericii faţă de alte clădiri
-cunoaşte şi adoptă un comportament adecvat în biserică şi în curtea bisericii
-cunoaşte şi recunoaşte marile sărbători creştine, semnificaţia  lor
-reţine rugăciuni, sau mesaje creştine transmise prin texte specifice, colinde, cântece religioase


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu