Ce
ar trebui sa stie copilul la finalul clasei pregatitoare, pe fiecare palier al
domeniilor curriculare stabilite prin programa Ministerului Educatiei
Nationale:
I.
Matematică şi
explorarea mediului
Indicatori de
realizare
-să îşi îmbogăţească
experienţa senzorială, ca baza a
cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor,
cantitatea lor, clasificare, constituirea de grupuri, mulţimi, pe baza unor
însuşiri comune.
-să efectueze operaţii şi deducţii logice, în cadrul jocurilor cu piese
geometrice
-să numere crescător şi descrescător în intervalul 0-31
-să compună şi să rezolve probleme simple, implicând adunarea şi scăderea
în intervalul 0-10
-să găsească soluţii diverse la situaâii problematice întâlnite în viaţa
zilnica sau în poveşti7
-să cunoască elemente ale mediului social şi cultural, poziţionând
elementul uman ca parte integrantă a mediului
-să recunoască şi să descrie verbal, grafic componente şi anumite schimbări
ale mediului înconjurîător
-să comunice impresii pe baza obsevaţiilor făcute
-să aplice norme de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei
omului şi naturii
II.
Comunicare în limba
română
Indicatori de
realizare
-utilizează vocabularul potrivit vârstei
-formarează şi pune în valoare a deprinderilor de exprimare
-pronunţă corect
sunete şi cuvinte uzuale care pot face parte din vocabularul activ, precum şi
propoziţii
-identifică sunetul iniţial al cuvîntului şi gaseşte cuvinte care încep cu
acelaşi sunet
-foloseşte corect pronumele şi adverbele de timp în exprimare
-realizează corect acordul de gen, număr, persoană, timp
-desparte în silabe
-integrează în vorbire cuvinte şi expresii noi
-alcătuieşte propoziţii simple şi dezvoltate
-aşează în ordine logică două-patru propoziţii
-foloseşte sinonime şi antonime ale cuvintelor uzuale
-ascultă şi receptează corect diferite mesaje
-formulează diferite mesaje din cel puţin trei enunţuri aşezate într-o
ordine logică
-răspunde corect şi complet la întrebări care i se adresează legate de
mediul înconjurător
III.
Arte vizuale şi
abilităţi practice
Este propusă o abordare integrată a conceptelor specifice celor două
domenii, cu scopul de a asigura o învăţare holistică prin creşterea
atractivităţii pentru copiii de această vârstă.
Indicatori de
realizare
- cunoaşte şi foloseşte corect materiale specifice (pensule, foarfecă,
lipici etc)
-utilizează tehnici specifice domeniului (îndoire, mototolire,
festonare,dactilopictură, înnodare etc)
-realizează creaţii funcţionale şi-sau artistice folosind materiale şi
tehnici elementare diverse
-explorarează mesaje artistice exprimate în limbaj vizual într-o
diversitate de contexte familiare
- exprimă sentimente şi trăiri prin tehnici specifice domeniului (ex. Prietenul iubit, Feliciatrea de ziua Mamei)
IV.
Muzică şi mişcare
Indicatori de
realizare
-executarea de mişcări libere pe muzică
-diferenţiază sunete create vocal sau instrumental
-execută un dans cu mişcare repetată, pe un cântec simplu sau pe audiţie
-realizarea de mişcări sugerate de textele cântecelor
-să cânte cu acompaniament
-realizarea de sunete de diverse frecvenţe folosind diverse materiale
V.
Dezvoltare personală
Indicatori de
realizare
-manifestă interes
pentru auotocunoaştere şi atitudinii pozitive faţă de sine/faşă de ceilalţi
-exprimarea adecvată a emoţiilor în interacţiunea cu copii şi adulţii
cunoscuţi
-utilizarea abilităţilor şi atitudinilor specifice învăţării în context
şcolar
VI.
Religie
Indicatori de
realizare
-identifică
principalele calităţi ale unui bun creştin pe baza valorificării unor situaţii
din viaţa zilnică şi a unor exemple biblice
-observă aspecte specifice (de diferenţiere) ale bisericii faţă de alte
clădiri
-cunoaşte şi adoptă un comportament adecvat în biserică şi în curtea
bisericii
-cunoaşte şi recunoaşte marile sărbători creştine, semnificaţia lor
-reţine rugăciuni, sau mesaje creştine transmise prin texte specifice,
colinde, cântece religioase
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu